Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Prowadzenie ksiąg handlowych

prowadzenie ksiąg handlowychZajmujemy się prowadzeniem ksiąg handlowych, które są zestawieniem każdego zdarzenia gospodarczego, które miało miejsce w firmie. W księgach znajdują się wykazy sald, obrotów i inwentarza – aktywa oraz pasywa przedsiębiorstwa. Prowadzenie tego typu ksiąg bardzo często nazywa się pełną księgowością.

Kto jest zobowiązany do prowadzenie ksiąg handlowych?

Do prowadzenia pełnej księgowości są zobowiązane:

  • spółki kapitałowe
  • spółki komandytowe
  • spółki komandytowo-akcyjne
  • osoby fizyczne oraz spółki, które przekroczyły roczny limit przychodów (równowartość 2 000 000 euro w polskiej walucie)

Z dniem 1 stycznia kolejnego roku można przejść na pełną księgowość (jeśli limity są przekroczone) lub wrócić do uproszczonej księgowości. Wszystko zależy od tego, która z form jest w danym momencie dla nas bardziej opłacalna.

 

sprawdzanie dokumentów

Z jakich elementów składają się księgi handlowe?

W ustawie o rachunkowości z 1994 r. dokładnie wytłuszczono, jakie elementy powinny wchodzić w skład ksiąg handlowych. Jest to:

  • księga główna
  • księgi pomocnicze
  • dziennik
  • zestawienia sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych, obroty
  • inwentarz – wykaz aktywów oraz pasywów

Prowadzenie ksiąg handlowych przez biuro Avos

Księgi handlowe zawsze powinny być prowadzone rzetelnie, bezbłędnie i na bieżąco. Poza tym muszą być sprawdzalne. Co to oznacza? Powinny istnieć dokumenty, które będą potwierdzały, że dane zdarzenie gospodarcze faktycznie miało miejsce. Konieczne jest przechowywanie faktur, rachunków itp.

Korzystając z naszych usług mogą być Państwo pewni, że księgi będą prowadzone w sposób właściwy i zgodny z prawem.